• Velkommen
    • English
    • Nenosign
    • Web-indhold
  • Web-design
    • Eks. Behandling
    • Bogudgivelse
    • Eks. Lukket akut
  • Teknik
  • Planlæg web
  • Hurtigweb
    • Eksempel 1 behandling
    • Eksempel bogudgivelse
    • Eksempel 2 Akut lukning
  • Om nenoweb
    • Nenoweb Sitemap
  • Kontakt
  • Velkommen
    • English
    • Nenosign
    • Web-indhold
  • Web-design
    • Eks. Behandling
    • Bogudgivelse
    • Eks. Lukket akut
  • Teknik
  • Planlæg web
  • Hurtigweb
    • Eksempel 1 behandling
    • Eksempel bogudgivelse
    • Eksempel 2 Akut lukning
  • Om nenoweb
    • Nenoweb Sitemap
  • Kontakt

Web - den forlængede arm

Rækker du en hånd ud til dine kunder?

Lidt om vigtigheden af at have en dynamisk webside, der jævnligt opdateres og bliver fundet på Google.
Hvis du hører til dem, der tror du får et færdigt produkt og så kører det bare helt af sig selv - Ja, så skal du læse mere her.
Din (og vores) indsats i forbindelse med opdatering af din webside og webliljøet er nemlig vigtig for dens succes.

Indholdsplanlægning

Det kan lyde komplekst, men de ting du planlægger at opdatere på din webside (og sociale medier mv.) kan du faktisk lære at lave selv. 

Det koster kun din tid, nogle få værktøjer, hvoraf mange er gratis, lidt kreativitet samt en struktureret tilgang til tingene. Og meget kan genbruges og tilrettes.

Planlægningen kræver at man afsætter tid, for nogen betyder det også lidt af deres budget. Man kan downloade et hav af indholdskalendere, men nogle er måske mere til at bruge deres googlekalender eller et projektværktøj. Lav nyt indhold i god tid og sæt dato på publicering. Undgå stress.

Du kan følge op på planlægningen med checklister og web-statistikker. Vores råd: sæt tal på! Undgå at handle udelukkende på fornemmelser! Fokuser på dit produkt!  Vi dækker ikke kampagner på denne side.

Dette er selvfølgelig også noget vi gerne vil introducere dig til eller rådgive dig i mod timebetaling. 

Hvad kan opdateres?

Design og struktur: Er du til genkendelighed, eller ønsker du et frisk nyt design en gang i mellem til dine kunder? Har prioritet i menuer og produkter ændret sig? Skal stuen møbleres om? 

Varer og produkter: Her er du nødt til at opdatere. Er det sæsonrelateret?

Billeder og video: Vigtigt at være up to date. Måske sæsonrelateret. Tag jævnligt billeder og video med din telefon, og læg dem i et album, du kan bruge efter behov. Både til web og sociale medier, men med forskellig tekst og navn. Billeder kan evt deles i Dropbox eller Google Drev. Husk korrekt størrelse på billeder.

Tekster og blogs: Tekst skal være aktuel og unik, samt velskrevet aht. Google. Sæsonrelateret? Google elsker når der kommer noget nyt, så gør det, når der er tid. Sidder du i toget og får en ide, så skriv den ned! Vi kan hjælpe med udformning, redigering og SEO af tekster. Folk skal se noget nyt og spændende. Du skal fange dine kunder med god tekst og billeder/videoer. Lav et bibliotek med blogs, du skriver på en gang i mellem.  
Hvis du laver tekster i Google Docs, kan du dele tekst, og jeg kan hjælpe med at redigere teksten (flere kan redigere samtidigt). Gør teksterne let læselige. Google holder af autentiske tekster, og mange vil gerne have tekster skrevet af et menneske. Det er muligt ved hjælp af værktøjer at se om en tekst sandsynligvis er skrevet med AI. 

Kalender og events: Du er nødt til at være i god tid. Sæt dato for publicering, og læg besked om lændringer i stidste øjeblik? Aktuelle events tæller på google.
 
Webbaserede infoskærme kan opdateres efter behow, Beskeder til kunder, nyheder, slideshown, tilbud og lige det, du vil. Planlagte og uplanlagte opdateringer www.nenosign.dk

Det er forskelligt hvor ofte man behøver opdatere de forskellige ting, det afhænger af tid, penge og produkter. Men 2-5 gange om året er sikkert realistisk. Derfor er planlægning godt. Vi rådgiver gene og lavder opdateringer, saml dem i bunker, og undgå hurtige mindre opdateringer, hvor det er muligt.

Linke til hinanden ...

For at din webside rangerer højt på Google er det vigtigt med eksterne og interne links (mellem sider). Eksterne kan være andre websites, hvor der forekommer noget om dig. Men det kan også være sociale medier (FB og Linkedin og mangfe andre. 
Husk også Google My Business, super vigtigt for din virksomhed.
Nogle overvejer om de bare skal være på FB eller have webside. Men det er ikke et enten eller... det er et både og! - de støtter hinanden og beggesteder kan der vore (forskellige tekster og billeder. Det styrker din tilstedeværelse på nettet. Lav en virksomhedsside på FB. Lav også en virksomhedsside på LinkedIn! 

SEO kan laves på mange måder. Og links er vigtige.

Værktøjer

Hvis du kunne tænke dig selv at skabe noget af indholdet er der en hel del gratis programmer, du kan bruge som værktøj. 

Du kan bruge billed- og videoredigeringsprogrammer. Jeg bruger meget paint.net og Inpixio til billeder. Gimp (gratis er også fint). Til infografik og fotos anvender jeg Canva, der også findes i en gratis udgave. Til dette formål er det slet ikke nødvendigt med dyre programmer som Photoshop og lignende.
Der findes mange AI-programmer som chatgpt. og nogle til udarbejdelse af danske tekster. Du kan finde de fleste på Google. Og de skal altså ikke kun bruges på telefonen. 

Som noteværktøj ogh informationssystem bruger jeg Evernote, der ogå findes til telefonen. Og Google har et hav af udvidelser (nogle findes under 9-punktsikonet i Chrome, andre findes under udvidelser. Så du kan faktisk lave en hel del online, og oven i købet dele det med andre. 
Vi kan rådgive dig, men de aktuelle programmer kan du søge efter på Google. Til tekster kan du med fordel benytte Google Docs, da vi så kan arbejde på delte tekster.

Efter få månededer vil du mestre de fleste programmer som en professionel.

Checkliste til ting på denne side - vælg selv det, der er relevant

  • Find en opdateringslakender
  • Hvor tit vil du opdatere hvad - datoer?
  • Hvilke sider har prioritet ved opdatering
  • Tag billeder, rediger oglæg i et album
  • Skriv udkast til nogle tekster
  • Find programmer til fotoredigering
  • Opret mapper til tekstredigering.
  • Opret Google My Business
  • Gem oplysninger og noter i et notesystem som Evernote
  • Prøv at lave små videoer på din telefon
  • Opret en konto i Youtube eller Vimeo
  • Send os dine tekster og få dem korrigeret, redigeret og tilpasset SEO
  • Sæt en deadlline for din webside. Alt derefter er opdateringer, der skal planlægges.
  • Gennemgå Googles værktøjer som Photos, Docs, Sheets, Maps, Kalender, Blogger og udvidelser. 
  • Lav virksomhedskonti i FB og LinkedIn. Måske andre sociale medier
  • Tænk over plugins til Cookies og GDPR. hvis du håndterer personoplysninger. Start evt med det. 


Alt online

Her er eksempler på integrationer du kan lave på din webside. Kund fantasien sætter grænser. Vi rådgiver gene om, hvad der er muligt. Husk at nævne tredjepartscookies på din webside

Et website er en dynamisk og levende form for informationssystem, der ændres med tiden og er i symbiose med andre systemer..